Nakladatelství C. H. BECK vás pozýva na konferenciu

ZMENY PRACOVNÉHO PROSTREDIA PO NOVELE ZÁKONNÍKA PRÁCE (HOME OFFICE)

 

DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava

17. marca 2022

Prihlásiť sa

O KONFERENCII

Srdečne vás pozývame na pracovnoprávnu konferenciu zameranú na prácu na diaľku – home office. 

 

Za posledný rok sa pre koronakrízu zmenilo pracovné prostredie na nepoznanie a mnohí zamestnávatelia boli či už z obavy o zdravie svojich zamestnancov alebo pre rozhodnutie štátnych orgánov nútení nariadiť svojim zamestnancom prácu na diaľku. Napriek historickej nedôvere slovenských zamestnávateľov voči tomuto inštitútu sa v praxi ukázalo, že mnohí zamestnanci pracujúci z domu dokážu byť rovnako efektívni pri práci z domu ako pri práci v kancelárii a dosahujú porovnateľne dobré výsledky. Ako bonus ponúka home office zamestnancom predtým neznáme možnosti skĺbenia súkromného a pracovného času.

 

Mnohí zamestnávatelia si však lámu hlavu nad tým, aké pravidlá má v súčasnosti home office, či ho musia zamestnancom dovoliť, ak o to požiadajú, či im musia preplácať zvýšené náklady, ako možno kontrolovať zamestnanca pracujúceho z domu, ako zabezpečiť súlad s požiadavkami BOZP alebo ochrany osobných údajov alebo ako správne nastaviť home office, aby bol zároveň motivačným nástrojom?

Aby sme našli odpovede na tieto a ďalšie otázky, rozhodli sme sa dať dokopy najlepších odborníkov na pracovné právo, ktorí budú celý deň diskutovať o týchto a o mnohých ďalších otázkach, ktoré trápia momentálne asi všetkých zamestnávateľov.

 

Na konferencii sa v úlohách lektorov predstavia nielen advokáti a partneri renomovaných kancelárií, ale aj zamestnanci z Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, ktorí sa podieľali na novele Zákonníka práce. Tešiť sa môžete aj na zástupcov najväčších zamestnávateľov na Slovensku. Tí sa s vami podelia o problémy, s ktorými posledný rok zápasili a, samozrejme, aj o ich riešenia.

KOMU KONFERENCIU ODPORÚČAME

Konferencia je určená právnikom, advokátom, zamestnávateľom, manažérom HR a právnych oddelení, ktorých zaujíma, aké majú možnosti a povinnosti pri nastavení pravidiel home office.

 

Uvedené je do veľkej miery determinované tým, že podujatie nie je plánované ako vedecko-akademické, ale ako praktické (avšak s poskytnutím teoretického základu) – najmä vďaka intenzívnej práci lektorov s praktickými skúsenosťami z danej oblasti.

REČNÍCI A PANELISTI

 

 

Mgr. Veronika Pazmányová

partnerka, Glatzová & Co.

 

 

JUDr. et Mgr. Jozef Toman, PhD.

 riaditeľ odboru pracovných vzťahov, Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR

 

Mgr. Dušan Nitschneider

partner, Nitschneider & Partners

 

JUDr. Vladimír Ivančo, LL.M.

 local partner, White & Case

 

JUDr. Zuzana Chudáčková

advokátka, partner, bnt attorneys in CEE

 


Tomáš Rybár

 partner, Čechová & Partners

 

Mgr. Katarína Matulníková

counsel, Allen & Overy Bratislava

 

JUDr. Andrea Čupeľová

 senior associate, Taylor Wessing Slovakia

 

JUDr. Pavol Rak, Ph. D.      

partner, NOERR

 

Peter Malovec

vedúci právneho oddelenia, HB Reavis

 

JUDr. Miroslav Ondáš

advokát, Glatzová & Co.

 

Peter Bianchi

vedúci právneho oddelenia, Volkswagen Slovensko 

 

Mgr. Zuzana Zoláková

associate, Čechová & Partners

 

Mgr. Ivana Molnárová

CEO, Profesia

 

Andrea Šalingová

talent services partner, Whitestein Technologies

 

Ing. JUDr. Juliana Blichárová

head of HR, Východoslovenská energetika

Koloman Buzgó

riaditeľ divízie riešení pre firemných klientov, ČSOB

 

 

 

PROGRAM

08.30 - 09.00 registrácia účastníkov
09.00 - 09.15 otvorenie konferencie
 

 

1. HOME OFFICE PO NOVELE ZÁKONNÍKA PRÁCE

09.15 - 9.35

Jozef Toman

Práca z domácnosti: Výzvy, zákonné riešenia a budúcnosť (z pohľadu legislatívca)

09.35 - 10.45

Panelová diskusia

Hlavné zmeny novej právnej úpravy (pozitíva/negatíva)

Rozdiely medzi domáckou prácou, teleprácou a home officom

Náhrada nákladov zamestnanca zamestnávateľom

 

V paneli vystúpia: Veronika Pázmányová (moderátorka), Andrea Čupeľová, Vladimír Ivančo, Katarína Matulníková, Tomáš Rybár, Jozef Toman

 

10.45 - 11.00

 

coffee break

 

11.00 - 12.15

2. PRAKTICKÉ ASPEKTY HOME OFFICE

Panelová diskusia

Možnosti rozvrhnutia pracovného času pri home office a z toho vyplývajúce odchýlky od Zákonníka práce

Miesto výkonu práce pri home office a s tým súvisiace riziká

BOZP požiadavky na zamestnávateľa počas home officu

Kontrola výkonu práce zamestnancov a dodržiavania BOZP počas home officu

 

V paneli vystúpia: Veronika Pázmányová (moderátorka), Dušan Nitschneider, Peter Bianchi, Pavol Rak

 

12.15 - 14.00

 

Obed

 

14.00 - 14.45

3. HOME OFFICE V KONTEXTE GDPR

Panelová diskusia

Bezpečnosť osobných údajov, s ktorými zamestnanci pracujú z domáceho prostredia (pracovné laptopy, dokumenty, spisy)

Čo robiť v prípade, ak nastane bezpečnostný incident

Monitoring a kontrola zamestnancov počas home office z pohľadu ochrany osobných údajov

 

V paneli vystúpia: Veronika Pázmányová (moderátorka), Zuzana Chudáčková, Miroslav Ondáš, Zuzana Zoláková

 

14.45 - 15.00

 

coffee break

 

15.00 - 16.30

4. MOTIVÁCIA PRI PRÁCI Z DOMU A INÉ VÝZVY HOME OFFICE Z POHĽADU ZAMESTNÁVATEĽA

Panelová diskusia

Ako motivovať zamestnancov počas home officu (efektivita, kreativita, komunikácia)

Slovenské vs európske ponímanie práva na odpojenie

Work-life balance a sociálne odlúčenie

 

V paneli vystúpia: Veronika Pázmányová (moderátorka), Ivana Molnárová, Andrea Šalingová, Juliana Blichárová, Peter Malovec, Koloman Buzgó

 

16.00 - 16.10

ukončenie konferencie

 

VSTUPENKA

 

399,00 € bez DPH (478,80 € s DPH)

 

3 a viac účastníkov z jednej spoločnosti - 10 % zľava

HLAVNÍ PARTNERI KONFERENCIE

 

MEDIÁLNY PARTNER KONFERENCIE

HOTEL A UBYTOVANIE

 

Objavte moderný hotel DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava, ktorý sa nachádza na dosah od obchodnej, kultúrnej, športovej a historickej časti mesta a predstavuje tak vynikajúcu základňu pre všetkých návštevníkov, ktorí cestujú za pracou či zábavou.

V prípade záujmu o ubytovanie prosím kontaktujte Tamaru Korytárovú na tel. č. +421 918 339 816 alebo e-mailom na tamara.korytarova@beck.sk.

 

Nakladatelství C. H. BECK, s.r.o. si ako organizátor konferencie vyhradzuje právo na zmenu prednášajúcich, termínu, miesta konania alebo na zrušenie konferencie. V prípade výskytu takýchto zmien a skutočností, Vás budeme o nich čo najskôr informovať telefonicky alebo elektronicky.

KONTAKTNÁ OSOBA

Tamara Korytárová

E-mail: tamara.korytarova@beck.sk
Tel: +421 918 339 816